Kuinka usein puunaat kylppärin, keittiön ja wc-tilat kunnolla? Tiesitkö, että jos haluaisi huolehtia kunnolla hygieniasta, niin osa kylpyhuoneen alueista pitäisi pestä jopa päivittäin, osa viikoittain? Kuitenkin yleissääntönä kerran viikossa siivous riittää ylläpitämään siisteyden ja hygieniapuolikin säilyy kunnossa. Vaikka ensisilmäyksellä kylppäri näyttäisikin siistiltä, kaikki lika ei ole aina silmin havaittavissa. Muun muassa kalkkikertymiä, mikrobeja, eloperäistä likaa kuten kuollutta ihosolukkoa ja rasvaa kertyy pinnoille ihan huomaamatta. Tästä syystä siivousta ei kannata skipata, vaikka näkyvää likaa ei olisikaan.
Puhtaus ei kuitenkaan ole ainoa syy siivota kylppäriä ja keittiötä. Säännöllinen, huolellinen ja ohjeiden mukainen puhdistus on todella tärkeää myös hanojen ja kalusteiden sekä muiden pintojen kestävyyden kannalta. Jotta pinnat pysyisivät säihkyvinä ja hyväkuntoisina mahdollisimman pitkään, älä anna lian pinttyä. Pienellä vaivalla säästyt aikaa vieviltä puhdistus-operaatioilta. Oikeanlaisella hoidolla ja puhdistamisella pidennät hanojen sekä suihkujen käyttöikää ja lisäät käyttömukavuutta.
On hyvä muistaa, ettei kylpyhuonekalusteiden, kylpyammeiden, suihkujen, hanojen ja saniteettiposliinien puhdistuksessa kannata käyttää voimakkaasti happamia puhdistusaineita (pH-arvo 0-2) tai voimakkaasti emäksisiä puhdistusaineita (pH-arvo 11-14). Emme myöskään suosittele kloori- tai liuotepohjaisia tuotteita tai hankausjauheita sisältäviä puhdistusaineita, koska ne saattavat vahingoittaa pintamateriaaleja. Puhdistuksessa ei saa myöskään käyttää liian karkeita työvälineitä, koska ne vaurioittavat pintoja. Lika tarttuu vaurioituneeseen pintaan entistä helpommin vaikeuttaen puhdistamista.
Siivoushommiin tarvitaan siis oikeat aineet ja välineet, jolloin siivous sujuu huomattavasti mukavammin. Älä anna lian pinttyä – näin säästyt aikaa vieviltä puhdistus-operaatioilta.
On ensiarvoisen tärkeää, ettet käytä kylpyhuonekalusteiden, suihkujen, hanojen ja saniteettiposliinien puhdistuksessa voimakkaasti happamia puhdistusaineita (pH-arvo 0-2) tai voimakkaasti emäksisiä puhdistusaineita (pH-arvo 11-14). Emme suosittele myöskään kloori- tai liuotepohjaisia tuotteita, hankausjauheita sisältäviä puhdistusaineita tai karkeita työvälineitä, koska ne voivat vahingoittaa pintamateriaaleja. Lika tarttuu vaurioituneeseen pintaan entistä helpommin ja vaikeuttaa puhdistamista.
Kostuta sieni tai pehmeä keittiöliina pesuaineliuokseen. Huuhtele hana runsaalla puhtaalla, haalealla vedellä ja pyyhi se lopuksi kuivaksi. Jos käytät suihkepullossa olevaa puhdistusainetta, älä suihkuta puhdistusainetta suoraan hanaan, vaan pehmeään puhdistusliinaan. Puhdistusaineen suihkuttamista suoraan hanaan on vältettävä, koska hanan sisällä olevat osat voivat vahingoittua.
Voit ehkäistä mahdollisia pisara- ja kalkkijälkiä kuivaamalla hanan/suihkun aina käytön jälkeen pehmeällä liinalla.
Suihkupään silikonisuuttimet on helppo puhdistaa kalkkikerääntymistä hieromalla niitä sormin tai vaikka hammasharjalla. Tämä tulee kuitenkin tehdä puhtain käsin jottei suuttimiin pääse rasvaa tai muuta likaa. Juoksuta puhdistamisen jälkeen vielä hetki kuumaa vettä. Jos suihkulautanen on tukkeutunut kalkkikertymistä, voit liottaa sitä etikkaliuoksessa, jossa on n. 1 osa etikkaa ja 5 osaa vettä. Upota lautanen liuokseen ja anna vaikuttaa n. tunti. Huuhtele huolellisesti runsaalla vedellä.
Jos on olemassa jäätymisvaara, esimerkiksi lämmittämättömässä talossa tai vapaa-ajan asunnossa, tyhjennä vesihana kaikesta vedestä ennen talvea. Vaihtoehtoisesti voit irrottaa hanan ja säilyttää sitä lämmitetyssä tilassa. Mikäli yksiotehana tyhjennetään vedestä ja jätetään paikalleen, säätöosa / keraaminen osa on irroitettava. Termostaattihanassa termostaatti ja säätöosa on irroitettava ja sulkuhana asetettava auki-asentoon. Jäätymisvaara on olemassa myös silloin, kun hanaa, jossa on vettä, kuljetetaan pakkasella.
Tutustu aina valmistajan asennus- ja hoito-ohjeisiin oikean toimintatavan varmistamiseksi.
Damixa-hanojen ja suihkujen puhdistusohje (Suomi s. 3)
Gustavsberg-hoito-ohje
Hansgrohe-hoito-ohje
Oras: yleinen käyttö- ja huolto-ohje (pdf) (Suomi s. 10)
Verkkokaupan tuotteita myy SR Consulting Oy y-tunnus 2468973-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tilata tuotteen muualle kuin Suomeen. Tuotteiden voimassa olevat hinnat on ilmoitettu verkkosivuilla. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.HanaStore.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen josta voit tarkistaa tilauksesi tiedot. Vahvistuksen puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme.
Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.
Paytrail maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Paytrailin hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!
Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokunnan korteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.
Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu. Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä. Vastaamme tuotteen laadusta ja virheellinen tuote, joko korvataan uudella tai sen voi palauttaa. Sen sijaan emme vastaa mahdollisen laatuvirheen aiheuttamista välillisistä kuluista.
Toimitus suoritetaan pääsääntöisesti 2-5 arkipäivän kuluessa. Tilaustuotteilla toimtiusaika vaihtelee.
HanaStore verkkokaupassa ei peritä erillisiä toimituskuluja, kun tilaat vähintään 200 euron arvosta tuotteita.
Tarjous on voimassa Suomen sisällä toimitettaviin tilauksiin.
Tilaamasi tuote voidaan toimittaa lähimmästä postin tai matkahuollon pisteestä noudettavaksi, kotiinkuljetuksena haluamaasi osoitteeseen. Kun valitset kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero, johon posti voi ottaa yhteyttä sopiakseen kotiinkuljetuksen ajankohdasta.
Tuotteilla on 14 vrk:n palautusoikeus, tuotteen tulee olla virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen sekä alkuperäispakkauksessa. Palautuksesta on aina otettava yhteyttä meihin ohjeiden saamiseksi. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä, vaan palautus hoidetaan asiakkaan kustannuksella. Mikäli tuotteessa ilmenee virhe, niin ota välittömästi asiakaspalveluun yhteyttä. Palautus on maksullinen 12€.
Myyjä on vapaa kaikesta vastuusta, jos ei voi täyttää toimitusvelvollisuuttaan itsestään riippumattomista syistä.